Alla inlägg under februari 2012

Av Amandaa - 29 februari 2012 18:44

Hej alla små flygande Gurkor!


Idag är det skottdagen! Woohoo! Vart fjärde år är det skott år och då är det 1 extra dag på året, i vanliga fall är det 365 dagar på året, men när det är skottår är det 366.
I skolan idag så kollade vi på film och så åt vi chips,popcorn och annat gott som vi hade med oss hemifrån (våran fröken är en gottegris).
Egentligen hade jag inte så mycket att skriva om, bland annat har jag lekt med Jenny idag, vi hade väldigt roligt.
Jag tänkte leka med Julia men hon kunde inte.


Sayonara Alibaba  

Av Amandaa - 26 februari 2012 11:26

har så himla tråkigt, imorgon börjar skolan igen och nu är jag lika varm som solen och jag har inget att göra. bara sitter här framför datorn och slöar, och spelar wordfeud. ska ta och städa Bosses bur snart och sen städa mitt ruuuuum! kommer dö. men varför ringer inte julia mig! hon sa ju att vi kunde leka idag. fy på dig julia!. men asså jag vet att detta var så himla onödigt av mig att skriva allt detta, men vad ska jag annars göra? rulla tummarna? måla en ful tekning? en anledning till att jag inte brukar måla är för jag kommer aldrig på vad jag ska måla, jag vet att man kan måla vad som helst men jag vet inte hur man målar! eller jo det gör jag men jag målar jätte fult, ska nog gå och dö liten stund, eller gå ut i skogen och räkna grässtrån.

Av Amandaa - 17 februari 2012 21:07








Bilderna där det står 'www.kaninbloggisen.bloggplatsen.se' med grön text blev jag nöjda med, bilderna där det står så med lila/rosa text blev jag inte så himla nöjda med.   
   

   

Av Amandaa - 17 februari 2012 20:15

Rubriken säger allt  


Jag i bilen påväg till Norge:


Jag i snön utanför stugan:


Jag i slalom-liften:


Jag i slalom-liften, bild 2:


Vanlig bild på mig i slalombacken:


Jag dricker saft/oboy i nalle-mugg:


Jag äter vofflor, en läskande bild:


En voffla jag gjorde till Bosse (det ska föreställa ett hjärta med ett 'B' i):




Jag spelar uno med mina kusiner, inte sådär jättebra kort:


Jag spelar uno med mina kusiner, inte sådär jättebra kort, bild 2:


Jag i djup snö:
      
              




Av Amandaa - 17 februari 2012 19:35

Trololo!
Nu är jag hemma igen! (äntligen!). Jag har ju varit bortrest. Jag har varit i vårt kära grannland Norge! Dit jag åker en gång om året.Jag har åkt slalom,längdskidor,slalom,slalom,slalom och....slalom! Oj jag glömde nästan, vi har åkt slalom också. Om jag inte redan har sagt det föresten....
I alla fall så kom jag hem PRECIS, nej, faktiskt för 1 minut sedan.
Men jahopp, juste! Om ni eller DU undrar varför jag inte lägger ut bilder på Bosse, eller varför jag inte HAR lagt ut bilder på Bosse så är det för att han är ju bortrest. Men i morgon ska vi hämta honom igen 

Idag på hemvägen så var vi på Gyllene Bågen (McDonald) och fick en fånig, söt liten pokémon figur, världens sötaste, ellerhur? //kolla bilden nedan:

Jag har några foton när jag åker slalom, men dom visar jag i ett annat inlägg.
Jag skriver mer om resan imorgon.

Ha det bra! 


 
 

Av Amandaa - 9 februari 2012 19:05

Just nu vill jag inte skriva hej eftersom jag är för ledsen för det. Det är såhär att vi ska åka till Norge och då kan inte lilla Bosse följa med eftersom det tar 8 timmar att åka till Norge och så långt kan inte han åka i bil så han får bo på ett pensionat medans vi är borta. Det var igår som vi åkte och lämnade han där. Han kommer ju naturligtvis ha det bra där (hoppas jag i alla fall!) men jag saknar han så mycket!
Jag brukar alltid gå ut till han på morgonen och när jag ska hälla upp mat till han så är han så hungrig så han nästan äter upp mina fingrar, och han som skulle få ett 'Glad alla hjärtansdag' kort av mig. Han får det när han kommer hem istället då.
Jag tänker på Bosse typ hela tiden, idag på matten så skulle jag skriva 'Arrax hoppade 3 meter' men istället så skrev jag 'Bosse hoppade 3 meter'. Men i skolan så har jag ju ett litet 'minne' av honom för jag har en suddgummi som är en brun kanin.
I alla fall så saknar jag han jättemycket, men han har det bra, även om han inte har någon att bli klappad av, eller gosad av, eller hoppad i koppel av...."snyft"
I alla fall så tog jag lite bilder, här kan ni få se hans bur han fick bo i och när han undersökte lite..:




Bosse i miss you, vi ses om 9 dagar                   

Av Amandaa - 7 februari 2012 13:21

Hihi, just nu är jag i skolan. Berätta inte för min fröken bara  
Jag slutar typ om en halv timma så jag kommer hem snart  

Haha, ingen märker mig    

Av Amandaa - 4 februari 2012 16:10

Ett stort grattis säger vi till Bosse som fyller 1 år idag!
Han lever, HURRA,HURRA,HURRA,HURRA! (egentligen blir det ju bara ett 'Hurra' men det blir ju lite konstigt om man bara skriver 'Han lever, HURRA!...'
Här är första bilden på honom när han är 1 år :

Och en liten 'Grattis' video från Youtube.com :

och här är hans tårta :
 
(Det är knäckebröd längst ner)'

Här äter han sin lilla tårta:


          

Presentation


Hej Där!

Lite om mig: Jag heter Amanda och är 10 år, jag bor i Göteborg med min familj. Jag går i scouter och hemma spelar jag Flöjt och Orgel.

Lite om min kanin: Han heter Bosse och är 1 år. Han är en lejonhuvad dvärgvädur.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Gästbok

Sök i Bloggen

Översätt Till Ditt Språk

Rösta

Vilket smeknamn kan man ha om man heter Amanda?
 Mandis
 Amandis
 Pandis
 Amanda-Panda
 Ada
 Ammi
 Amma
 Mandis-Pandis

Kanin

 


Ovido - Quiz & Flashcards